Platform tanácskozás

A www.bvk.hu honlapon megjelent aktuális hírként az alábbiakat idézzük:

A Budapesti Vállalkozásfejlesztési Központban 2010. március 9-én Ecoflotta-ház platform tanácskozásról a következő képes híranyag és összefoglaló jelent meg.

2010. március 9-én tartotta meg 2008 óta szokásos tavaszi klaszter tanácskozását a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Központban (BVK) az Ecoflotta-ház védjegyű klímabarát épület és jármű mikroerőmű klaszter. Az Ecoflotta-ház kaszter tanácskozás fő témája a klímabarát települési háztartási (épület+jármű) 100% zöldáram rendszer megoldás volt. Ennek része maga az elektromos autó, illetve a háztartási méretű 100% zöldáram mikroerőműves töltőhálózat is.




Budapesti Vállalkozásfejlesztési Központ 2010. március 9.

Ecoflotta-ház platform tanácskozás összefoglalója

Az Energiahatékonysági Világnap március 6. és az Fogyasztóvédelmi Világnap március 15.  közötti héten március 9-én tartotta meg 2008 óta szokásos tavaszi klaszter tanácskozását Ecoflotta-ház védjegyű klímabarát épület és jármű mikroerőmű klaszter.

Az Ecoflotta-ház kaszter tanácskozás fő témája a klímabarát települési háztartási (épület+jármű) 100% zöldáram rendszer megoldás volt. Ennek része maga az elektromos autó, illetve a háztartási méretű 100% zöldáram mikroerőműves töltőhálózat is.

Az Ecoflotta-ház  mikroerőmű klaszter hálózata a hazánkban elérhető

legjobb energiahatékonyságú kogenerációs megújítható energiaforrásra a biomassza hulladékra támaszkodik. Ez volt a bemutatott Ecoflotta-ház márka védjegyű kogenerációs zöldáram mikroerőmű rendszer KEOP 4.5 pályázati projekt ötletet alapja. Ezt vitatták meg a résztvevők cég, egyetem, kutatóintézet és önkormányzati szakemberek a klaszter tanácskozáson.

A klaszter KEOP megújuló energia EU támogatás és ökobank jellegű hitel pályázati projekt előadója Kiss János Ferenc a klaszter menedzser Ecoflotta-ház Szolgáltató Kft. ügyvezető műszaki igazgatója volt. Előadásában a klímabarát régiós célú 70 ezer tonna éves CO2 csökkentő DEMO projekt megvalósíthatósági tanulmányából idézett Ecoflotta-ház klaszter üzleti tervi és háziszabvány jellegű konkrét adatokat.

A bemutatott régiós klímabarát településeket érintő és 11 ezer zöldáramos elektromos autóra és épületre tervezett mikroerőmű projekt közel egy milliárd forint nagyságrendű Ecoflotta-ház klaszter projekt. A tanácskozáson döntés született arról, hogy az Ecoflotta-ház Szolgáltató Kft. a  Magyar Építésügyi Technológiai Platform tagjaként az  építésügyi platform életminőség fókuszprogramba is jelentkezzen be ezen klímabarát épület és jármű 100% zöldáram mikroerőmű klaszter megoldással.

Az Ecoflotta-ház klaszter ülésen ismertették még más EU tagállamok elektromos autós „ecoflotta” terveit is. Spanyolországban a vonatkozó kormányprogram azzal számol, hogy 2014-ben a nagyobb városokban egymillió elektromos jármű fut majd. Itt főleg a települési közösségi, illetve vállalati autóflották átállítását tervezik elektromosra. Hasonlóan Németországban 2020-ig egymillió elektromos autó, 100% zöldáram ellátását tervezik. Franciaországban kétmillió elektromos és hibrid autó a 2020 évi cél. Itt ún. plug-in hibridről van szó, vagyis villanymotor mellett egy apró benzines motor van a hibrid autóban. Dánia félmillió autót és 50 ezer töltőállomást tervez.

Az elektromos autók legdrágább eleme az akkumulátor. Egy EU elképzelés, hogy a jövő európai elektromos autóit akku nélkül árulják majd. Ebben a rendszerben az autós a töltőállomáson nem áramot vesz, hanem feltöltött akkut. Hasonlóan a feltöltött PB gázpalachoz. A töltőállomáson éppen pihenő akkumulátorok pedig nagy tömegben már alkalmasak hogy csúcsidőben kisegítsék a helyi 400/230 V villamos hálózatot. Az Ecoflotta-ház klaszter KEOP projekt megoldás is ehhez hasonló.

Budapest ÖKOPÓLUS környezetipari innovációs programban az Ecoflotta-ház klaszter innovációs stratégiája szerint legalább régiós „házi” szabványosítási kezdeményezésekre is szükség van. Főként a régiós kistelepülési középületi és háztartási energiatárolása, illetve a kistelepülési intelligens elosztott energiahálózatok az un. kistelepülési virtuális erőművek szakterületén. Ebben az Ecoflotta-ház mikroerőmű klaszter elsősorban a Budapesti Műszaki Egyetem, mint kutatóegyetem Integrált Energetikai Tudásközpont szakmai partnerségére számíthat.

Az Ecoflotta-ház mikroerőmű klaszter témakörben az EU kutatási feladatok kiosztása az EU kutatási igazgatóság hatásköre. Az Ecoflotta-ház mikroerőmű klaszter innovációs feladat megoldásokra a tanácskozáson résztvevő Építésügyi Minőségellenőrző és Innovációs Intézet, a Közlekedéstudományi Intézet és a Budapesti Műszaki Egyetem Ecoflotta-ház klaszter konzorciuma is jó eséllyel pályázhat. Elsősorban a klímabarát települési épület és jármű 100% zöldáram kogenerációs virtuális erőmű termovillamos rendszer elektronika, az informatika és az automatizálás terén.

Ecoflotta-ház mikroerőmű klaszter menedzser Ecoflotta-ház Szolgáltató Kft. összefoglalója.